Situatia t.v.r. 1 in anul 2013 in Republica Moldova


„TVR1 este retransmis în Republica Moldova într-un

mod batjocoritor“

Asociaţia pentru Dezvoltarea Culturii şi Protecţiei Drepturilor de Autor şi

Conexe APOLLO reclamă faptul că postul TVR1 este retransmis în

Republica Moldova „într-un mod insultător, persiflant si batjocoritor,

lipsind telespectatorii de emisiunile îndrăgite ale postului românesc“.

Experţii au examinat grila de programe a postului 2Plus, care retransmite TVR1, şi au observat că emisiunile româneşti sunt difuzate preponderent în perioada nocturnă (orele 01.00 – 07.00): „Se lasă impresia că telespectatorii fideli ai postului TVR 1 sunt oamenii care nu au somn“.

Luni, 21.01.2013
01.50 Teleenciclopedia
02.35 Garantat 100%
03.25 Sport
03.40 Telejurnal
06.15 Teleenciclopedia
06.55 Imnul României
07.00 Telejurnal
11:10 O dată-n viaţă.
14:00 Telejurnal
16:45 Teleenciclopedia
17:50 Teleenciclopedia
20:00 Telejurnal

Sâmbătă, 26.01.2013
00.40 Profesioniştii 01.35 O dată-n viaţă
03.20 Telejurnal
04.10 Viaţa satului
06.15 Teleenciclopedia
06.30 Reporter
06.55 Imnul României
07:00 Zestrea românilor
14:00 Telejurnal
20:00 Telejurnal

Duminică, 27.01.2013
02.00 Teleenciclopedia
03.00 Garantat 100%
03.55 Sport
04.10 Magazin mondial
04.40 Universul credinţei
06.20 Teleenciclopedia
14:00 Telejurnal
20:00 Telejurnal

Organizaţia observă că de aceeaşi manieră s-a procedat şi în perioada Sărbătorilior de iarnă, când telespectatorii din Republica Moldova au fost privaţi de dreptul de a urmări programele româneşti, inclusiv Revelionul de la TVR1.

Mai mult, susţin experţii asociaţiei, postul 2Plus, care este controlat de omul de afaceri Vlad Plahotniuc, prim-vicepreşedinte al Parlamentului, ar face propagandă Partidului Democrat al cărui vicepreşedinte este, folosindu-se de imaginea TVR1.

„Această situaţie de propagandă este întâlnită la toate posturile controlate de Vladimir Plahotniuc, dar devine o problemă atunci când propaganda se face prin intermediul unor valori sentimentale cum este postul TVR1“, se arată într-un comunicat al APOLLO.

Asociaţia propune fie concesionarea dreptului de a retransmite TVR1 pe teritoriul Moldovei, fără trunchieri, unui alt radiodifuzor, care va asigura respectarea drepturilor atât a postului retransmis cât şi a consumatorilor de programe, fie prin returnarea frecventei respective SRTV pentru a emite în Moldova având statutul de cel de-al doilea post public de televiziune, ţinând cont de interesul deosebit al sutelor de mii de basarabeni cu cetăţenie română.

Licenţa de emisie a TVR1 pe teritoriul Republicii Moldova fost retrasă pe timpul guvernării comuniste, pe motiv că SRTV nu a achitat drepturi de difuzare. Frecvenţa cu acoperire naţională a fost atribuită ulterior postului 2Plus, care face parte din media holdingul controlat de democratul Vlad PlahotnIuc.

sursa :www.adevarul.ro

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s